doe waar je goed in bent

Inschakeling van virtuele werkers betekent dat wij op afstand werkzaamheden van je overnemen. Dat kunnen uiteenlopende werkzaamheden zijn, het meest voor de hand liggend is werk dat jou het meest in de weg zit.

Er kan zo veel virtueel! Alles wat zonder jouw actieve specifieke kennis of vaardigheden functioneert, is uit te besteden. Alles daarvan wat niet locatiegebonden is, is op afstand aan te sturen tot uit te voeren. Veel belangrijker: het is effectief. Juist op afstand. Bijzonder hè?

Ons meest in het oog springende kenmerk hier is flexibiliteit: je zet ons 'aan', en weer 'uit'. Wanneer je wilt, zo lang je wilt. Dat kan al voor een half uur e-mailopvang per dag, eenmalige webinarassistentie of toevoeging van een plugin aan je website. Bijvoorbeeld.

Maak meer tijd voor de dingen die je het liefste doet. Doe dus vooral waar je goed in bent. Focus op wat er voor jou het meest toe doet, wat jou het meest oplevert: je kernactiviteiten. Het kan.

in het kort

  • virtuele assistentie: alles gebeurt online
  • ontzorging van ondernemers
  • flexibel: doorlopend, ad hoc of eenmalig
  • van €55,=
    tot €105,= per uur

wat het je oplevert

direct resultaat
Helderheid, opluchting en beweging. Je weet wat er gaat gebeuren, wanneer en vooral dat het jouw eerste zorg niet meer is. Je bent af van het werk waar je maar niet uit, of aan toe kwam. Je voelt je per direct ontzorgd, het is een verademing te weten dat je er niet meer alleen voor staat. En gemak, ook dat ervaar je meteen. Je hoeft geen enkele fysieke werkplekvoorziening te treffen, er komt niemand over de vloer. Je zet ons aan en uit wanneer jij dat wilt.

rendement lange termijn
Meer tijd voor je eigenlijke werk. Meer aandacht voor betalende opdrachten. Focus op wat je werkelijk doen en leren wilt. Ruimte voor verbreding, verdieping, verbetering, verandering wellicht. Ruimte voor rust, voor reflectie. Stilstand is niet altijd achteruitgang. En gemak, natuurlijk ervaar je het gemak ook op de lange termijn. Als je eenmaal ondervonden hebt hoe het is werk over de schutting te kunnen gooien bij een inmiddels vertrouwd iemand, die genoeg heeft aan een enkel woord en van aanpakken weet... Juust (-:

onze inzet en expertise
Onze werkterreinen: je ondernemerschap en je interne organisatie, je backoffice. Onze specialisatie: probleemoplossing, techniek, communicatie en klantgerichtheid. We voorzien je van in- & overzicht, regelen dat iets 'het weer doet', zorgen dat het werk gedaan wordt en dat zo efficiënt en effectief mogelijk. We werken op afstand, en tegelijk op maar enkele muisklikken van je vandaan. Ontzorging is ons kernwoord, qua inzet en vakbekwaamheid. Hoe zelfstandiger de opdracht, hoe beter we tot ons recht komen.

¡aan de slag!
(en wat dat kost)

Afhankelijk van de aard van de werkzaamheden en mate van zelfstandigheid van uitvoering:

  • project- & businessmanagement: € 105,= per uur
  • teammanagement en tools & technieken: € 90,= per uur
  • officemanagement: € 75,= per uur
  • secretarieel/administratief: € 55,= per uur*

* hiervoor schakelen we mogelijk derden in

Uitvoering werkzaamheden op basis van nacalculatie.

voorbeelden uit de praktijk

  • Een leeromgeving, die moet er komen. Je hebt je content een heel eind op orde. Je hebt een flexibele website, die nog makkelijk uitgebreid kan worden. O ja, de kopers van training A hebben toegang tot meer materiaal dan de kopers van training B. En je hebt een proeftijd ingesteld, waarin niet alle modules van meet af aan al toegankelijk zijn. Bovendien, de modules 7 en 8 moet je nog maken. Je twijfelt nog over hoe je het materiaal ter beschikking stelt, mag het gedownload worden? Hoe doe je dat dan met video's? Je wilt verder liefst dat het proces van aankoop tot toegang geautomatiseerd gaat verlopen. Je hebt echter tijd nog voldoende kennis dit op korte termijn te realiseren en hoe dat zit met kosten versus rendement.
  • Je hebt al een leeromgeving, met een inmiddels grote gebruikersgroep. Op zich gaat het goed. Maar hoe meer gebruikers, hoe meer vragen, hoe meer gedoe. Al die mails daarover en berichten binnen de gebruikersgroep of op het forum, ze leiden je af. Een soort online klantenservice, webcare: zowel jij als je gebruikers zouden erbij gebaat zijn.
  • Je merkt dat je niet overal meer zicht op hebt, je moet vaker nadenken waar je dat bestand ook alweer gelaten hebt, wat je ook alweer van plan was aan je nieuwsbrief te veranderen, hoe die plugininstelling ook alweer werkte. En dat afsprakenbeheerprogramma dat zo handig leek, je loopt steeds vaker tegen de grenzen van de mogelijkheden aan. Je zou bovendien graag direct willen verkopen vanaf je site. Want zoals dat nu gaat, via voorafgaande e-mails en soms telefoontjes, het kost je te veel tijd en energie. Er haken mensen af. En zo is er meer. Je twijfelt vaker aan jezelf, ergert je aan je toenemende slordigheid. Totdat ... je je realiseert dat je ook heel veel meer doet dan een jaar geleden. Je doet in hoofdlijnen nog wel hetzelfde, maar bent veel drukker. Meer klanten, meer potentieel. Je ondernemen groeit. Zaak te zorgen dat je backoffice, je voorzieningen daarop vooruit- in plaats van achteraanlopen. Het is tijd voor een kantoororganisatiecheck.
  • Je inkomende e-mailstroom ... die vergt te veel van je tijd. Of van je energie. Je bent je er al bewust van dat je een belangrijk deel van deze communicatie helemaal niet per se zelf hoeft te doen. Natuurlijk, het vergt even inwerken en loslaten. Maar opvang en afhandeling door een persoonlijk assistent die er ervaring mee en plezier in heeft, gaat je niet alleen verlichten maar ook je uitstraling nog eens ten goede komen.
  • Je wilt meer gemak en rendement uit je commerciële e-mailingen halen. Je hebt dat hele systeem (Autorespond, Mailchimp, AWeber, Enormail, et cetera) niet voor niets, maar vindt het een redelijk drama om ermee te werken. Al die groepen en lijstmanagers en te verwerken formulieren ... Je haalt er te weinig uit. Je zou graag ook gerichter mailen, maar hoe? En dan de opmaak... Dat zou toch makkelijker moeten kunnen. Vaste indeling, goede groepen, makkelijk kunnen uitsluiten. Hoe handig zou het zijn als je alleen maar je wensen en de teksten hoeft over te dragen en alles wordt geregeld op je website (aanmeldingen) en qua opvolging?
  • Hoe fijn zou het zijn als je het onderhoud van je website uit handen zou kunnen geven. En dat dat al zo lang geplande herinrichten er eindelijk van komt. Het plaatsen van een blog op je website, geen probleem. Met pagina's heb je al minder, die kosten zo veel tijd en geven te vaak gedoe met afbeeldingen en hyperlinks en opmaak. Updates en upgrades en foutmeldingen, niks voor jou. Je zou graag wat extra functionaliteiten toevoegen, maar dat uitzoeken en selecteren en installeren ... ook nee. 
  • Je weet zeker dat je te vaak je eigen wielen aan het uitvinden bent. Je doet zo vaak werk dat lijkt op eerder gedaan werk, zowel qua opzet (bijvoorbeeld: promotiecampagne) als inhoud (bijvoorbeeld: e-mailingen). Maar hoe regel je dit dan, hoe realiseer je efficiënter werken? En eigenlijk, kun je het niet veel beter uitbesteden? Dat je je nog meer op sec de inhoud kunt concentreren?

hoe het werkt

Virtueel samenwerken begint met een persoonlijke kennismaking via Skype. Zo is het snel mogelijk over en weer een goed beeld te krijgen van de geschiktheid voor het werk en voor elkaar. Een goede klik is noodzaak, als het erop aankomt belangrijker dan de aard van het werk. 

Besluit je tot inschakeling over te gaan, dan stemmen we de aard en omvang van de werkzaamheden, de tariefstelling en de planning af. Je kunt kiezen voor inschakeling op moment dat je er behoefte aan hebt, je kunt kiezen voor een vast aantal uren per week of per maand. 

Daarna wordt het praktisch: zorgen dat de tools voor samenwerking zoals bestandsopslag, planning, taakbeheer, overleg, worden ingesteld, en  het regelen van onze toegang tot de relevante programma's die jij gebruikt voor je bedrijfsvoering.

Wij oriënteren ons, koppelen bevindingen en opstartplan met je kort en gaan aan de slag. We werken in principe op basis van nacalculatie, desgewenst met een budget en registreren tijd per 6 minuten.