wat het is

De kennisbank@v@ is een online bron van informatie voor virtuele werkers die online tools & technieken gebruiken voor hun bedrijfsvoering. Oftewel: e-marketing, online aanbod, verkoop, afhandeling, opvolging.

De kennisbank is toegankelijk via een jaarabonnement. Je vindt er antwoorden op taakgerichte* hoe-vragen rond de techniek, installatie en inrichting, meer gebruiksgemak en het benutten van (gezamenlijke) mogelijkheden van programma's.

Het abonnement geeft je onbeperkt toegang tot de afgeschermde omgeving van de kennisbank. De antwoorden en oplossingen zijn beschikbaar via een zoekfunctie, logische categorieën en traceerbaar met behulp van steekwoorden.

Vind je een antwoord niet, dan helpen wij je graag verder via een taakvraag (zie verderop).

* Een taakgerichte vraag wil zeggen: 1 ding, actie tegelijk. Proces- of resultaatgerichte vragen zijn te veelomvattend en meestal te situatieafhankelijk voor een doe-het-zelfkennisbank. Je hebt dan 2 opties: je hoofdvraag onderverdelen in taakvragen of, wanneer dat te complex blijkt, een vraagbaaksessie^ boeken.

voorbeeld van een taakgerichte vraag:
“Hoe verwerk ik een formulier uit Autorespond in een widget met andere afmetingen op mijn website?”

voorbeeld van een procesgerichte vraag:
“Hoe realiseer ik dat mensen mijn e-boek kunnen aanvragen op mijn website, nog een extra opvolgmail krijgen en dat die adressen automatisch in een aparte groep bewaard worden, zodat ik ze later gericht kan gebruiken?”

nog even geduld a.u.b…

Een kennisbank is pas een kennisbank@v@ als er kennis en kunde gedeeld wordt. We zijn nog met de opbouw bezig.

Al wel beschikbare doe-het-samen- of laat-het-doenoplossingen:
>>> taakvraag
>>> vraagbaaksessie
>>> ondernemersoverleg
>>> virtuele werkers
>>> pakketproject

een uitkomst voor jou, want

  • je werkt met online tools en technieken voor je e-marketing, online aanbod, verkoop, afhandeling en opvolging;
  • je hebt plezier in gericht zelf ontdekken en doen, maar je wilt je niet langer verliezen in zoeken, analyseren, filteren en uitproberen van zoekresultaten via Google of andere algemene bronnen;
  • je vindt het lastig je vraag goed te formuleren, je wordt moe van steeds weer alle niet relevante zoekresultaten;
  • je hebt graag 1 vaste zoekplek, in plaats van steeds weer uit te komen bij een ander(e) forum, helpdesk, Facebook- of gebruikersgroep, cursus, training en zo voortdurend geconfronteerd te worden met verschillende mensen en meningen, tegenstrijdige ervaringen, vanuit ook net weer een andere insteek dan de jouwe;
  • je hebt graag 1 vast aanspreekpunt, liefst in het Nederlands, bij wie je kunt vertrouwen op kennis en ervaring, persoonlijke betrokkenheid en praktisch handelen;
  • je kunt zelf best aardig uit de voeten met die online tools & technieken, maar stagneert toch net te vaak, zucht te diep en vraagt je te vaak af hoe dat ook alweer moest of wat dit nou weer is en waarom het de vorige keer wel werkte;
  • je hebt geconstateerd dat je te druk bent geworden met deze rand- & bijzaken;
  • je profiteert graag van reeds uitgevonden wielen, van al bedachte, getoetste en in gebruik zijnde oplossingen;
  • je beseft dat zoekmachines gratis zijn, maar jouw selectie- & uitprobeertijd niet;
  • je weet dat er 1000 wegen naar Rome leiden, dat het altijd beter of anders kan en beseft dat je een steuntje in je rug kunt gebruiken om pragmatisch te durven kiezen #alshetwerktdanwerkthet.

de opbouw

De kennisbank bestaat uit de volgende elementen:

  1. de zelf te doorzoeken, reeds beschikbare informatie in de kennisbank;
  2. de taakvraag@v@ als persoonlijk te geven zoek- & antwoordopdracht;
  3. de maandelijkse virtuele V&A-sessie;
  4. een besloten Facebookgroep of forum indien daar behoefte aan is.

wat de kennisbank jou oplevert

Antwoorden. Inzichten. Weten hoe. Via overzichtelijke stap-voor-stapuitleg leer je hoe een actie uit te voeren of een vaardigheid toe te passen. Je gaat de tools en technieken die nu je eigenlijke werk zo verstoren en frustreren beter snappen en benutten.

De kennisbank laat je gerichter zoeken en vinden, voorziet je van heldere uitleg, van pragmatische oplossingen, van aanvullende handige tips en inzichten.

Met de kennisbank paraat op de virtuele achtergrond weet je sneller en beter wat je te doen staat dan wanneer je in je eentje constateert, uitzoekt, probeert, ondervindt. Bovendien zijn wij op afroep beschikbaar als persoonlijk aanspreekpunt, mocht je er zelf niet voldoende uitkomen.

Doe het zelf, maar niet alleen.

want virtueelwerkt^.

in de praktijk

Een paar voorbeelden van taakgerichte vragen:

  • Ik werk met Autorespond. Ik wil graag dat mensen mijn e-boek aanvragen, maar tegelijk ook abonnee op mijn nieuwsbrief worden. Hoe regel ik dat?
  • O, copyright? Mag ik niet zomaar plaatjes van internet gebruiken? Zijn er wel gratis foto's? Hoe werkt dat dan als ik het netjes wil doen?
  • Ik werk op verschillende locaties en heb dan internet nodig. Ideaal, die openbare wifi-netwerken! Wel internet en het kost niks. Maar het zou onveilig kunnen zijn. Hoe zit dat dan?
  • Ik heb een video gemaakt. Die wil ik op YouTube zetten, liefst met aan het einde een plaatje met een link naar mijn website. Hoe doe ik dat?
  • Iemand heeft mij gemaild maar hij komt maar niet binnen. Ik gebruik Gmail. Hoe kan dat?
  • Ik heb verschillende mailadressen in verschillende mailprogramma's en werk op verschillende apparaten. Hoe kan dit simpeler?
  • Ik heb afbeeldingen van verschillende afmetingen die netjes naast elkaar op mijn website moeten. Hoe doe ik dat?

het abonnement, de kosten

De kennisbank@v@ is een zakelijk abonnement en wordt aangegaan voor minimaal 1 jaar. Het kan elke werkdag ingaan.

Je betaalt de termijnen vooraf. Je krijgt tijdig een herinnering ter aankondiging van een nieuw abonnementsjaar en je kunt opzeggen tot 1 maand voor aanvang van het nieuwe jaar. Vanaf het 2e jaar kun je elke maand opzeggen, de opzegtermijn is dan 14 dagen.

introductietarieven zakelijk jaarabonnement:

  • € 10,00 bij maandelijkse betaling, minimaal 1 jaar
  • of € 100,00 per jaar bij betaling ineens

aanvullend, de taakvraag:

  • reactietijd 5 werkdagen: gratis (maximaal 1 per week)
  • reactietijd 1 werkdag: € 65,00 per taakvraag

¡aan de slag! uh, wel, nou …

... zo gauw wij je die mogelijkheid bieden, dan.

Wil je toch alvast meer informatie of - wie weet (-: - je aanmelden, mail ons gerust.

Bovendien, een taakvraag kun je al wel stellen.

>>> stel ons je taakvraag <<<

stel nou …

... dat je je afvraagt waarom wij een betaalde kennisbank inrichten, terwijl alle informatie gratis op internet te vinden is. Dan snappen we dat. Maar in 'alle informatie' zit in feite ons antwoord al besloten. Er zijn zo veel antwoorden te vinden dat het ordenen, filteren, situatiespecifiek en correct toepasbaar verwerken, beschikbaar stellen en actueel houden zeer bewerkelijk is. Dat is serieus werk, geen hobby. Bovendien bieden we aanvullende ondersteuning.
De kosteloze variant van de taakvraag is echter wel in het leven geroepen, zowel om de doe-het-zelver met zeer beperkte financiële middelen een helpende hand te reiken als uit dankbaarheid voor alle gratis beschikbare informatie op internet.

... dat je iets niet kunt vinden. Ook niet met andere zoektermen. Dat het er gewoon niet is. Die kans is groot. Geen nood, de taakvraag geeft je de mogelijkheid je vraag of probleem rechtstreeks aan ons voor te leggen en zo persoonlijk antwoord te krijgen.

... dat wij iets niet meteen weten. Dat gaat zeker gebeuren. Gelukkig is oplossingen zoeken nou net een van de de dingen die we heel graag doen. Verder hebben we ruime werkervaring op dit terrein, dus begrijpen als vanzelf al in welke richting iets te zoeken.

... dat blijkt dat we niet het perfecte antwoord hebben gegeven. Of een verkeerd antwoord. Of dat we geen antwoord hebben. Ook de kans dat dit gaat gebeuren is reëel. We weten meer niet, dan wel. Er zijn zo ontelbaar veel online tools, technieken en toepassingsmogelijkheden, en die veranderen ook nog eens doorlopend. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
Maar! We hebben kennis en ervaring, zijn enthousiast, leergierig en van goede wil. Dus als we op onze beperkingen stuiten, dan zorgen we met jou, op een jou passende manier dat we tot een oplossing komen.

... dat je graag de inhoud van de kennisbank voor je eigen werk, dus commercieel wilt benutten. Dan vertrouwen we erop dat je dat doet met respect voor ons werk en de wettelijke copyrightregels, dat je ermee omgaat zoals je wilt dat andere ondernemers, mensen met jouw gedane arbeid omgaan.

... dat je geen jaarabonnement wilt. Dan is onze kennisbank niet jouw oplossing. Want het onderhouden, zorgen voor groei, juistheid en actualiteit plus de zorg en aandacht voor abonnees is voor ons te arbeidsintensief om in een van meet af aan maandelijks opzegbaar abonnement te vervatten.

... dat het abonnement je te zeer tegenvalt. Nou, dan voorzie je ons van je motivatie en dan komen we tot een oplossing.

... dat je nog vragen hebt. >>> Neem dan contact met ons op.