1 thema, alle antwoorden

Een vraagbaaksessie is een individuele online trainingsbijeenkomst op maat, met documentatie en nazorg. Hij is ideaal voor virtuele werkers die graag doelgericht en snel, onder begeleiding leren hoe een bepaald programma of systeem (beter) te gebruiken.

Geen dagen of weken stoeien met algemene lesstof in een standaard cursus, maar maatwerk. Na 1 dagdeel al weet je wat jij nodig hebt, hoe het werkt en hoe je verder kunt. Centraal staat 1 door jou benoemd thema rond inzet van online tools & technieken op het vlak van e-marketing, ontwikkeling van aanbod, verkoop en de afhandeling en opvolging van die processen.

In een vraagbaaksessie gaat het om praktijkgericht leren. Om uitleg en snappen, probleemoplossing, gebruiksgemak, eruit halen wat erin zit, om in- & overzicht, om doen. Liefst ook is het de opmaat naar meer werkplezier en zelfvertrouwen, want hoeveel fijner werkt dat.

in het kort

  • 1 virtuele training, 1-op-1
  • 1 thema, 1 te bereiken doel
  • online tools & technieken
  • met documentatie en nazorg
  • vanaf € 265,=*

voor wie?

Een vraagbaaksessie is ontwikkeld voor virtuele werkers die:

... je werkt veel online en bent daarbij zo veel mogelijk doe-het-zelver;

... je begint net en ervaart nog onvoldoende grip op wat te doen, waarmee dat te doen en/of hoe het te doen en merkt dat dat je stagneert;

... of je weet juist precies wat je wilt en je wilt nú aan de slag, maar mist de kennis van en vaardigheden met de benodigde applicaties of praktische werkwijzen;

... je bent te druk of hebt gewoon geen zin het helemaal van nul af aan zelf uit te zoeken, met alle doodlopende probeersels vandien;

... of je hebt jezelf al verloren in dat voorwerk, bent nu vastgelopen en dat $#!!%)(&¿?!¡€* spuugzat;

... hoe dan ook, voor jou is tijd ook geld, je beseft dat je je tijd zo veel beter kunt besteden dan je te verliezen in het googlen, selecteren, onderzoeken, uitproberen, ten dele begrijpen, opnieuw proberen, zelf wielen uitvinden ... et cetera.

wat levert het je op?

Zoals bij alle ondersteuning van virtueelwerkt^, vormen helderheid, opluchting en (weer) in beweging komen het kernresultaat van een vraagbaaksessie. Daar zorgen we voor, daar staan we voor.

Je kunt al je vragen stellen. Het is maatwerk, er is geen vast stramien noch exact afgemeten tijd. Je leert hoe iets werkt, hoe je iets makkelijker maakt, hoe je mogelijkheden optimaler benut voor dit specifieke doel. De nadruk ligt op het hoe en op jouw praktijk.

Snel resultaat, dat levert het je ook op. Na afronding van de vraagbaaksessie is het gestelde doel bereikt en kun je aan de slag. Je weet wat je te doen staat. Je vragen zijn beantwoord, drempels geslecht. Je hebt een stappenplan gericht op doen. Je hebt weer overzicht.

Loop je toch ergens nog vast? We blijven nabij, op een paar muisklikken afstand. Nazorg is vast onderdeel van de vraagbaaksessie.

voorbeelden uit de praktijk

  • Je wilt met een e-mailingsysteem meer gemak en rendement uit je mailingen halen. Je hebt dat hele programma (Autorespond, Mailchimp, AWeber, Enormail, enzovoorts) niet voor niets, maar vindt het een redelijk drama om ermee te werken. Al die groepen en lijstmanagers (uh...) en mails en koppelingen en codes en hoe je nou toch zo'n aanmeldformulier op je website krijgt?
  • Je wilt je eerste webinar organiseren. En nou ben je compleet overweldigd door alle programma's waarmee dat kan, en wat er allemaal bij komt kijken voor je het op de rit hebt. Hoe werkt een webinar nou eigenlijk?  Welk programma is het meest geschikt voor jou? Hoe stel je het in? Wat moet je doen opdat mensen zich kunnen aanmelden op je website? Hoe zorg je dat ze gewoon Nederlandse e-mails krijgen, in jouw eigen huisstijl? Dat ze toegevoegd worden aan je adressenlijst? Hoe promoot je het webinar? Wat doe je naderhand? Hoe bewerk en verspreid je de opname? Wat kan er eigenlijk tijdens een webinar? Wat heb je al in huis, en is goed genoeg om mee te beginnen?
  • Je wilt online gaan verkopen, vanaf je eigen website. Wat is een handige en realistische aanpak? Meteen een webshop toevoegen of bouwen, of kan het ook anders? Met iDEAL? Zonder? Hoe regel je de afhandeling, na een aankoop door iemand?
  • Je wilt graag een leeromgeving inrichten op je website, een afgeschermd gedeelte waar gebruikers moeten inloggen en waar jij je inhoud op maat beschikbaar kunt stellen aan verschillende groepen. Wat heb je daarvoor nodig? Wat is de voor jou meest logische aanpak? Heb je alle toeters en bellen nodig met bijvoorbeeld WishList Member en een shoppingcart en een speciale website, of kan het ook eenvoudiger?
  • Je weet zeker dat je te vaak je eigen wielen aan het uitvinden bent. Je doet zo vaak werk dat lijkt op eerder gedaan werk, zowel qua opzet (bijvoorbeeld: promotiecampagne) als inhoud (bijvoorbeeld: e-mailingen). Maar hoe regel je dit dan, hoe realiseer je efficiënter werken?
  • Je bent te vaak het overzicht kwijt. Zo veel bestanden, programma's, acties, zo veel kruislingse verbanden ... help. En dat ook nog off- en online, op verschillende computers en andere apparaten. Hoe kun je praktischer en beter georganiseerd werken?

hoe werkt het?

Een vraagbaaksessie vindt online plaats, via Skype of een soortgelijke tool en wordt opgenomen. Deze wordt je achteraf ter beschikking gesteld.

Na je aanmelding ontvang je een opstartformulier. Via een aantal gerichte vragen definieer je je probleem, je thema en doel. Wij gebruiken je antwoorden ter voorbereiding op de training en sluiten de insteek vooraf met je kort, opdat over en weer duidelijk is wat we gaan doen. Jij plant de afspraak in onze online agenda, we gaan samen aan de slag.

We luisteren, geven antwoord op je vragen, stellen je vragen terug. Reiken je oplossingen en eventuele alternatieven aan. Zijn vooral praktisch en gericht op doen. Denken met je mee en alvast vooruit.

Na afloop zorgen wij voor een goede afronding. Alles in het kader van jouw gedefinieerde doel.

¡aan de slag!

wanneer & tijdbeslag
vraagbaaksessies houden we standaard op werkdagen, om 10 uur 's ochtends, om 2 uur 's middags of eventueel om 7 uur 's avonds (meerprijs).
Andere tijdstippen zijn op aanvraag mogelijk.
De training zelf duurt ongeveer 1,5 à 2 uur. Ons advies: hou voor de zekerheid rekening met uitloop als je de afspraak maakt.

hoe
Via Skype of soortgelijke tool.
Opname van het gesprek is mogelijk.

opbouw
aanmelden
over en weer voorbereiden
trainingssessie
afronding & nazorg

introductietarieven*
€ 260,00 per ochtend- of middagsessie op werkdagen
€ 325,00 per avondsessie op werkdagen

stel nou …

... dat wij tijdens de vraagbaaksessie niet alles blijken te weten en je een antwoord schuldig blijven. Nou, dat gaat gebeuren, dat staat vast (-: Er zijn zo immens veel tools en technieken alleen al voor e-marketing, dat het voor wie dan ook onmogelijk is alles van alles te weten. Maar geen nood, juist dat proces van niet-weten naar pragmatisch oplossen is ons dagelijks werk.

... dat tijdens de sessie al snel blijkt dat wat je voor ogen had te willen leren niet de juiste aanpak blijkt. Wel, geen zorgen. Zoiets heeft altijd een duidelijke oorzaak. Die stellen we vast, bespreken we en vervolgens slaan we een nieuwe weg in die wel naar jouw oplossing leidt. Hoe & wat wijst zich alsdan.

... dat jij meer verwachtingen van de vraagbaaksessie had dan wij hebben waargemaakt. Dan praten we daar over en komen we tot een oplossing.

... dat je thema een project blijkt dat dermate omvangrijk is, dat het niet in een vraagbaaksessie is te (be)vatten. Dat kan bijvoorbeeld zijn wanneer je een product wilt gaan verkopen - een helder doel - dat eerst echter nog ontwikkeld moet worden, op je website geplaatst, waarvan de nog uit te werken promotie geregeld moet worden in een, o ja, nog in te richten e-mailingsysteem... Oef. Dat traject is te complex en tijdrovend voor behandeling in een training. Dat betekent dan ordenen en splitsen vanuit de insteek #firsthingsfirst Aan jou natuurlijk de besluitvorming qua hoogste prioriteit en keuze voor 1 of meerdere vraagbaaksessies.

... dat je nog vragen of opmerkingen hebt. Mooi. dan zien we je reactie bijzonder graag tegemoet (-: