1 taak, 1 vraag

De taakvraag is een enkelvoudige hoe-vraag1, die je ons stelt binnen het kader van inzet van online tools & technieken voor je bedrijfsvoering.

Je wilt aan iets nieuws beginnen, je loopt ergens vast, je doet een taak al langer en hebt het idee dat je onlogisch werkt, et cetera, vul maar in. Samengevat: je weet het even niet. En dat is zonde, want voor je het weet stagneer je op meer plekken.

Een taakvraag is letterlijk taakgericht, bedoeld voor enkelvoudige acties op het vlak van selectie, installatie en activering, inrichting en implementatie, optimalisatie en vooral: je werkpraktijk van alledag.

Je stelt ons je vraag, wij voorzien je van een praktisch toepasbaar antwoord, via overzichtelijke stappen en ronden af met passende nazorg.

Worstel je met een complexere kwestie? >>> Benut een vraagbaaksessie^.

1 Een taakgerichte vraag wil zeggen: 1 ding, actie tegelijk. Proces- of resultaatgerichte vragen zijn te veelomvattend en meestal te situatieafhankelijk voor een doe-het-zelfkennisbank. Je hebt dan 2 opties: je hoofdvraag onderverdelen in taakvragen of, wanneer dat te complex blijkt, een vraagbaaksessie^ boeken.

voorbeeld van een taakgerichte vraag:
“Hoe verwerk ik een formulier uit Autorespond in een widget met andere afmetingen op mijn website?”

voorbeeld van een procesgerichte vraag:
“Hoe realiseer ik dat mensen mijn e-boek kunnen aanvragen op mijn website, nog een extra opvolgmail krijgen en dat die adressen automatisch in een aparte groep bewaard worden, zodat ik ze later gericht kan gebruiken?”

in het kort

  • stap-voor-stapuitleg;
  • per mail;
  • voor taakgerichte vragen;
  • op het vlak van online tools & technieken;
  • responstijd tot 5 werkdagen:
    gratis; responstijd 1 werkdag:
    vanaf € 65,=*

een uitkomst voor jou, want

  • je kunt het hele traject overslaan van zelf proberen en op- & uitzoeken en her en der navragen en verward raken door tegenstrijdige of ingewikkelde antwoorden die weer nieuwe vragen oproepen en ....... #vulmaarin door je probleem over te dragen;
  • je hebt er schik in dingen te leren, maar dan wel graag efficiënt;
  • je weet dat jouw tijd om het uit te zoeken meer kost en minder oplevert;
  • je bent veel liever bezig met je eigen werk dan met uitvogelen van rondomtaken en -zaken;
  • je ziet online tools & technieken als een noodzakelijk kwaad, wordt sjagerijnig van het je verdiepen in hoe-vragen, het moet eigenlijk gewoon werken;
  • je hebt graag 1 vertrouwd en persoonlijk aanspreekpunt;
  • je wilt graag 1 plek waar je je knelpunten kunt droppen, zonder dat je vastzit aan contracten of andere verplichtingen.

de opbouw

Het verloop van een taakvraag:

  1. je bedenkt je vraag;
  2. je meldt je aan via een van onze contactopties;
  3. wij sturen je een taakvraagformulier;
  4. jij verwoordt je informatiebehoefte;
  5. wij geven je antwoord;
  6. en checken of alles helder en gelukt is.

wat het je oplevert

Opluchting, dat bezorgt loslaten, het uitzoeken en oplossen aan ons laten je. Je hoeft je niet in iets hoeft te verdiepen waar je niks aan vindt of weinig van begrijpt. Jij stelt je vraag, weet wat je knelpunt is, wij zorgen voor het antwoord en samen zorgen we dat het werkt.

Continuïteit in je eigen werk. Want je hebt meer te doen dan die ene, evenwel prangende vraag. Loslaten geeft je de ruimte je weer op je eigen taken te concentreren, in het vertrouwen dat er elders voor jou gewerkt wordt.

Helderheid en beweging. Een taakvraag is bedoeld om het zelf te leren doen. Je krijgt een overzichtelijk antwoord, op maat, waar je direct mee aan de slag kunt. Mooi meegenomen: soms kom je er verder mee dan met wat je zelf ontdekt zou hebben. Want op basis van onze ervaring leggen we als vanzelf verbanden en zijn alert op ongewenste gevolgen.

in de praktijk

Een paar voorbeelden voor een taakvraag. Bijvoorbeeld, je wilt weten hoe...:

  • ... je zorgt dat je e-mailingen minder lay-outproblemen hebben bij de ontvangers;
  • ... je je briefpapier in Word of andere tekstverwerker makkelijk kunt gebruiken voor per mail te versturen brieven, offertes, facturen als pdf;
  • ... je een audio- of videobestand bewerkt, bijvoorbeeld schoont van slordig- of overbodigheden (opstart, einde, middenin), de geluidskwaliteit verbetert, tekst of een afbeelding toevoegt, et cetera;
  • ... je je bestanden overzichtelijker ordent en dus makkelijker terugvindt;
  • ... hoe je een handig systeem voor je wachtwoorden invoert;
  • ... je een product of dienst in de shoppingcart van Autorespond koppelt aan WishList Member;
  • ... je een e-boek of e-cursus netjes kunt opmaken met oog voor je huisstijl, zonder dat je dat dagen werk kost, je speciale software nodig hebt;
  • ... je eenvoudiger kopij voor je sociale media genereert en hergebruikt;
  • ... je al je e-mailadressen in 1 online programma zoals Gmail of Outlook kunt instellen en beheren en je geen gedoe meer hebt met verschillende programma's op verschillende apparatuur;
  • ... je een hyperlink toevoegt aan een bestaande pdf;
  • ... je een makkelijk (een deel van) een schermafdruk maakt op je computerbeeldscherm;
  •  et cetera, et cetera.

de taakvraag, de kosten

per taakvraag*

abonnees kennisbank@v@
responstijd 1 werkdag: € 65,00
responstijd 5 werkdagen: gratis (maximaal 3 per week)

niet-abonnees
responstijd 1 werkdag: € 80,00

(De kennisbank is een van onze doe-het-zelfoplossingen.)

¡aan de slag!

Een taakvraag kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week stellen.

Inbehandelingname geschiedt in ieder geval op werkdagen, tussen 09.00 en 18.00 uur en bij gelegenheid ook daarbuiten.

Bij betaalde taakvragen krijg je antwoord binnen 1 werkdag, kies je voor de gratis variant dan is ons nadrukkelijke streven je binnen 5 werkdagen te informeren.

stel nou …

... dat ons antwoord niet correct of volledig blijkt te zijn en dat dat ons verwijtbaar is. Dan lossen we dat op, natuurlijk, zowel bij de betaalde als de onbetaalde versie.

... dat je vraag niet in de categorie taakgericht past, want complexer blijkt. Dan koppelen we dat terug en kun je zelf bepalen of de vraag verdeelt in meerdere taakvragen, of dat een vraagbaaksessie^ een betere oplossing is.

... dat je vraag pas al antwoordend complexer blijkt dan jij en wij vooraf hebben overzien en dus niet in de categorie taakgericht past. Dan overleggen we en zoeken een oplossing.

... dat je een hele reeks aan taakvragen hebt, maar dat toch een te grote financiële aanslag is, danwel het niet in verhouding staat tot je doelen. Op dit moment nog niet operationeel, toch attenderen we je alvast op de kennisbank@v@. Dit wordt een virtuele bron van informatie met antwoorden en oplossingen bij problemen met online tools en technieken voor je bedrijfsvoering. 

... dat je nog niet overtuigd bent. Leg ons gerust je twijfels of onze onduidelijkheden voor: >>> contact.